یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 6 دی 1400/ شماره 431
رقابت پ پ و پی وی سی ها اوج گرفت،افزایش آرام و ادامه دار نیما،ثبات دلار صرافی از ابتدای هفته،توقف کاهش قیمت پلیمرها در بازار،شروع هفته‌ی نفت با 76 دلار،شاخص کل کانال 1 میلیون و 400 هزار را پس گرفت،

رقابت پ پ و پی وی سی ها اوج گرفت
مطابق دوشنبه هر هفته، امروز معاملات کالاهای گروه پ پ نساجی و شیمیایی و پی وی سی در بورس کالا انجام شد و معاملات با رقابتی بیشتر از هفته پایانی آذر صورت گرفت. افزایش رقابت های امروز را می‌توان به دلیل شارژ سهیمه ها در اول ماه دانست. علی رغم کاهش 800 تومانی قیمت پایه پ پ های نساجی، رقابت های این گروهِ جذاب بیشتر از هفته قبل بود و از قیمت پایه تا نهایتا 8 درصد هفته گذشته به 2 تا 13 درصد رقابت امروز رسیدند. پ پ های شیمیایی نیز امروز رکوردار افزایش رقابت ها بودند و با رقابتی بین 2 تا 41 درصد معامله شدند. پی وی سی ها نیز امروز 1 تا 7 درصد رقابت شدند. S65 ها، هفته گذشته بین قیمت پایه و 2 درصد رقابت، معامله شده بودند.

افزایش آرام و ادامه دار نیما
بعد از صعود 191 تومانی دلار نیمایی از 28 آذر تا دیروز، امروز هم نیما به افزایش ادامه داد و به 24 هزار و 330 تومان رسید و میزان اختلاف آن نسبت به روز گذشته به 7 تومان افزایش رسید. نکته مهم امروز، عبور میانگین روزانه دلار نیمایی از مرز 24 هزار 300 تومان بود. میانگین هفتگی دلار نیمایی از ابتدای امسال، 1 هزار و 320 تومان معادل 5 و 7 درصد افزایش داشت.

ثبات دلار صرافی از ابتدای هفته
دلار صرافی ملی که دو روز گذشته را بدون تغییر و با قیمت 27 هزار و 401 پشت سر گذاشت امروز هم در قیمت 27 هزار و 401 تومان، ثابت ماند. دلار آزاد نیز در محدوده 29 هزار و 900 تومان تا 30 هزار تومان، پیشنهاد می شود.

توقف کاهش قیمت پلیمرها در بازار
امروز با توجه به رقابت هایی که در معاملات صورت گرفت قیمت های بازار گروه پ پ که روندی کاهشی داشتند متوقف شد. کالاهای mfi بالا افزایشی بین 100 تا 400 تومان و mfi پایین ها بدون تغییر بودند. پ پ های شیمیایی نیز امروز عمدتا با قیمت روز گذشته قیمت گذاری شدند. البته قیمت دقیق کالاهای پ پ، فردا مشخص خواهد شد. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سبک خطی و سنگین تزریقی و سبک فیلم کاهشی بودند و سایر کالاها عمدتا بدون تغییر بودند.

شروع هفته‌ی نفت با 76 دلار
برنت که معاملات هفته گذشته را با 76 دلار به پایان رسانده بود، امروز و هفته جدید را نیز با همین بازه قیمتی آغاز کرد. قیمت برنت تا ساعت 15:00: 76 دلار و 33 سنت.

شاخص کل کانال 1 میلیون و 400 هزار را پس گرفت
بورس تهران که روز گذشته را کاهشی به پایان برد امروز اما روند افزایشی داشت و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 16 هزار و 199 واحد افزایش به 1 میلیون و 400 هزار صعود کرد.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 100%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟